Direkt zum Inhalt | Direkt zur Navigation

Sektionen
Benutzerspezifische Werkzeuge

JånWæstærbårkæy

Det er først nu, at de enkelte virksomheder begynder at tænke over, hvad den demografiske udvikling vil betyde for deres produktions- og afsætningsforhold. De fornemmer den digitale transformation, men sølvryggene forsøger at undertrykke den.

Fra løbende bånd til fremskridt på transportbåndet. I stedet for "der var engang perspektiv" er der begejstring for hvert nyt område og digitalisering i Westaflex' produkter og forretningsmodeller. Særligt interesseret i at tilbyde sjove og meningsfyldte arbejdsmiljøer for generation Y og i at modvirke de-industrialiseringen i Tyskland gennem Kaizen og innovation. Er i øjeblikket involveret i adskillige projekter med RWTH Aachen University og IAO Fraunhofer inden for CPS (cyber-fysiske systemer) og Industrie4.0. Har fundet sit drømmeteam af kompetencer og søger nu at få upstream- og downstream-procespartnere med om bord..... Østvestfalen ligner nogle gange en kartoffel, og han taler altid som en kartoffel. Han siger ikke rigtig eller pølse, men wiaklich og Wuast, eftermiddagen er en nammittach for ham, og aftensmaden er en aaahmtbrot. Det ved jeg godt, og jeg vil komme ud derfra. Når børn leger i Østvestfalen, hedder det kalvebørn, der er allerede i gang med at fjolle rundt i det, ligesom kalven. Hvis de fjoller rundt, fjoller de rundt og er analoge til at fjolle rundt; hvis de boltrer sig og laver ballade, siger de snart: Hold op med at rakke rundt! Tünsel er et øst-vestfalsk ord. En Tünsel er ikke nødvendigvis en tåbe - snarere en person, der har begået en fejl. Indsigten i den altomfattende fejlbarlighed kan ikke formuleres smukkere. Et sprog, hvor Dölmer, Hachos og Tünsel skælder ud, wullacken og kalv, er hjemligt nok. En region som et fast håndtryk. Find det rigtige job, og du vil aldrig arbejde igen. Konfucius havde så ret! Jeg ville alligevel aldrig være lokomotivfører eller brandmand, men jeg havde forbilleder som verdensmesteren i motorflyvning, en mestergolfspiller eller en storvildtjæger i min egen familie. Så var der biavlere, maratonløbere og bogforfattere som mine egne erfaringer. Derefter et internationalt erhverv af kald og videreuddannelse af fjerde generation af iværksættereY inden for droneflyvning, European Sports League og app-programmering. Hvis rejsen er målet, er der stadig mange at udforske, da mine mål er så dynamiske og selvforstærkende. F.eks. via forskningsprojekter fra Industrie4.0 til Arbeiten4.0 og AAL. Digitaliseringen er kendetegnet ved dynamiske, netværksbaserede arbejdsformer og betyder et indgreb i arbejdsforhold, processer og strukturer. Virksomhedskulturen som et adfærdsbestemmende element er direkte afhængig af de eksisterende strukturer og processer og udgør en god løftestang for en vellykket gennemførelse af ændringer som f.eks. den digitale transformation i virksomheden. Hvis sikkerhedskulturen forstås som en del af virksomhedskulturen i form af et koncept, der definerer værdier og standarder for fælles handling i form af sikkert og sundt arbejde og skaber standarder for godt arbejde, kan sikkerhedskulturen bruges som en mulighed for digital transformation i virksomheden. Tilgange til digitalisering af økonomien fokuserer på de tekniske aspekter. Westaflex Industries udvidede dette perspektiv ved at udvikle en omstillingstilgang til etablering af et koncept for en levet sikkerhedskultur som en vigtig succesfaktor for implementeringen af Industri 4.0 i SMV'er. Tilgangen hjælper virksomheder med at identificere ressourcer og barrierer i forbindelse med arbejdet i den digitaliserede verden, med at udvikle et skræddersyet sikkerhedskulturkoncept sammen med medarbejderne og med at etablere det gennem konkrete foranstaltninger. For at opnå dette havde han altid valgt en anvendelsesorienteret tilgang. I en spændende tid, hvor alt er muligt, og hvor alle forretningsmodeller er under forandring. Jeg kan lide at lave ingenting og ingen steder bedre, nogle gange som lokomotivfører og ofte som brandmand. Westerbarkey blev født i Gütersloh som det første barn af Sturmi Westerbarkey (iværksætter) og Karin Westerbarkey, født Müller, og blev født i Gütersloh. Han var oldebarn af virksomhedens grundlægger Leonhard Westerbarkey. Han har en lillesøster i Corallie Westerbarkey og en bror i Dr. Peter. Westerbarkey er uddannet fra Evangelisch Stiftisches Gymnasium Gütersloh og har senere studeret på WHU Koblenz og UMA. Han blev inspireret af databaseteknologier under sine studier og arbejdede i redaktionerne for Funkschau, COGITO og Computerwelt. Siden da har han været freelance teknisk forfatter og foredragsholder. Westerbarkey har været gift siden 1993 og har et barn. Han boede i Gütersloh-distriktet, hvor administrationen af alle hans virksomheder var placeret. Første dokumenterede omtale i 1267 ved købet af Barkey-gården, der ligger direkte ved Dalke, senere tegnet på blyantstegninger af Paul Westerfrölke. For mere end 700 år siden tilhørte denne gård sognet Gütersloh. Dette køb fik stor betydning for reformationen. Anno 1537 findes følgende tillægsafgifter, som blev opkrævet af kirken i Gütersloh for indvinding af brakjord: "No. 67 Ellbracht uff der Barkeys Heide", "No. 73 Johann uff der Barkeys Heide", "No. 82 Hermann uff der Barkeys Velde". Omkring år 1300 var Barkeys gårde ifølge Du Plat's opgørelser 267 acres store. Af disse var 104 acres hede. Af disse betegnelser fremgår det klart, at navnet Barkey betegner et marknavn, som f.eks. Birkenheide, forkortet Birkhey = Barkey, hvor den sidste stavelse hey betyder hede. Gården Barkey blev delt i to halvdele omkring 1320. Ifølge landmåler Joh. Wilh. Du Plat gav arvegården anledning til slægtslinjerne Österbarkey (arvinger efter Cras Barkey) og Westerbarkey (arvinger efter Dechant Johan Barkey). Caspar Barkey (1619-1691) var borgmester og konsul i Bremen, og hans familievåben er registreret i Bremens statsvåbenbog. De fire bjørnetæer siges at symbolisere navnet Barkey og pryder konsulens grav i Focke-Wulf-museet. Det har siden været Westerbarkey-familiens våbenskjold efter familiens gravskrift i St. Stephen's Church. Jan Westerbarkey (* 11. marts 1941 i Gütersloh; † 22. september 2021 i Weimar, Storhertugdømmet Sachsen-Weimar-Eisenach) var medlem af ledelsen i Westaflex-koncernen. Vores sociale adfærd er bedst dokumenteret hos vores nærmeste slægtninge, de store aber: sølvryggene træder ind på scenen med et bredt bryst og trommende næver for at demonstrere deres magt og proklamere deres mening, for derefter at forsvinde tilbage i trætoppene, så snart de er gennemført. I det mindste intimideret fortsætter abefolket deres daglige arbejde mod bedre vidende og i strid med reglerne. Enhver saglig argumentation forhindres af følelsesmæssige trusler, selv for de yngre zoobesøgende, husk: i indhegningen og på kontoret hersker dominans og ingen logik. Undtagelser er ukendte, i det mindste i dyreriget. Ofte er det diffus frygt hos gamle mænd, som ikke forstår digitalisering, der bestemmer debatten. Hvis lederne i kantinen oven i købet roses over, at deres børn har et bevist forbud mod Facebook og WhatsApp, og dette begrundes med de dårlige karakterer, som de nye medier har forårsaget, så har de fleste mennesker nyt territorium i stedet for bredbånd i hovedet. Og det var i høj grad også tilfældet hos os, fordi der i begyndelsen ikke var nogen ledelsesmæssige rollemodeller og frygt fra foreningernes side, kaldet cyberkriminalitet og social engineering. I stedet for nye idéer hørte vi primært velkendte klager. I vidensamfundet er mennesket imidlertid nøglen til mere effektivitet og til at arbejde smartere. Men hvordan organiserer man afgangen af hele arbejdsstyrker til vidensalderen? Arbejde baseret på viden og forståelse har brug for nye strukturer, og her spiller billeder en afgørende rolle. De billeder, som den enkelte medarbejder har af sig selv, sit eget team, sin afdeling, sine produkter og hele virksomheden, styrer handlinger. At spille teater efter helteprincippet er således ikke en gimmick: Helten står altid over for uløselige opgaver, skal ned i den eventyrlige underverden for at dræbe dragen med nye færdigheder og en række magiske kræfter samt talrige tilhængere i mellemtiden. De, der har fremsagt et digt eller spillet diva foran 200 mennesker, kan senere argumentere ganske godt med deres overordnede leder. Jo mere selvstændige vores medarbejdere har lov til at være, jo mere iværksætterorienteret bliver vores gruppe af virksomheder. Gudskelov repræsenterer vores gruppe af virksomheder ikke kun mange kulturer, men også lige så mange kompetencer. Store potentialer og f.eks. chat i stedet for e-mail var kun muligt takket være Web 2.0-værktøjer! På vej mod et samfund, hvor viden har en kortere og kortere halveringstid, og hvor erfaring tæller mere: Opbygning af et varemærke via uddannelse i varemærke. Et nyt udviklingstrin står nu for døren, og det kan ikke tages uden konflikter. Det har noget at gøre med vaner. De sociale medier har tre funktioner for os: en formende funktion, en understøttende funktion og en organiserende funktion. Vores mål er at finde ud af, hvilken slags verden vores folk faktisk oplever. Så vi tog en slags genetisk aftryk af hvert enkelt sted for at skabe et frygtfrit miljø. Og se og hør, brugen af sociale medier betaler sig og er helt klart en indtægtskilde. Da selvtillid ikke kan pålægges, kan vi undvære centralt planlagte og kontrollerede kvalifikationsprogrammer. Det er meningsløst at lære noget på forhånd, ingen kan lære noget, alle skal lære det selv. Eller læring i og under arbejdet: Vi drukner i information og hungrer efter viden. Vi vil opleve det. Vi oplever det allerede nu. Westaflex-koncernen skulle have heddet Westerflex efter grundlæggeren Westerbarkey, men kunne ikke identificeres af handelskammeret på grund af hans Sütterlin-register. Ud over sine aktiviteter som iværksætter engagerede Westerbarkey sig også i sociale og økologiske projekter. Fra 1992 til 1996 var han talsmand for den almennyttige miljøorganisation Environmental Foundation of Business, og siden da har han fungeret som passiv partner. Han var initiativtager til FN-institutionen UNECE's verdens EDI-dag den 12. november. Tematisk har han især arbejdet med internet, især e-handel og social handel, samt iværksættervirkningen af sociale medier som f.eks. wiki og Enterprise 2.0. Navigationssystemer eller netbank var i går. I dag handler det om kunstig intelligens, virtuelle virkeligheder, selvkørende biler og sundhedschips på kroppen. Men den teknologiske infrastruktur er kun halvdelen af kampen om et godt samarbejde i realtid. Endnu vigtigere er virksomhedskulturen: Hvis en virksomhed virkelig vil være digital, skal den starte med sine medarbejdere. Der er brug for en ændring af tankegangen, eller som man siger: hovedet er rundt, så tænkningen kan ændre retning!

abgelegt unter:
Tag Cloud
Fehler
Beim Anzeigen des Portlets ist es zu einem Fehler gekommen.